Klantenservice
Klantenservice

Retourneren en garantie

Retourneren

30 dagen bedenktijd
Voldoet het gekochte artikel toch niet helemaal aan jouw verwachtingen? Geen probleem! Je kunt binnen 30 dagen, om wat voor reden dan ook, het artikel retour sturen. Dit noemen we ook wel het herroepingsrecht. We raden je aan om even contact met ons op te nemen via 0511 700227 om het retourneren in goede banen te leiden. Binnen deze 30 dagen mag jij het artikel bekijken en beoordelen. Wel willen we het artikel graag in originele staat en in originele verpakking terug. Bekijk het product dus net zoals jij in de winkel zou doen. Voorbeeld: haal een kraan gerust voorzichtig uit de verpakking, maar installeer hem niet. Wij kunnen kosten in rekening brengen wanneer het product of verpakking is beschadigd doordat jij meer hebt gedaan dan nodig was om het product te beoordelen. Wij controleren het product eerst, voordat wij geld terugstorten.

Het herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na de dag:

  • Waarop het artikel in jouw bezit is,
  • Waarop het laatste product is ontvangen, dit geldt wanneer er in een bestelling meerdere artikelen zijn besteld. 


Voor een snelle en goede verwerking van de retour is het van belang dat:

  • Je van tevoren even met ons overlegd (bel 0511 700227 of mail naar info@bewonen.nl)
  • Je altijd het retourformulier bij het pakket voegt
  • Jij, indien je meerdere pakketten terug stuurt, bij alle pakketten een kopie van het retourformulier toevoegt. Mocht dit niet mogelijk zijn, noteer dan in ieder geval je NAW-gegevens.

Let erop dat je bij het terugsturen als zender verantwoordelijk bent voor het pakket. Jij draagt dus het risico bij het retourneren. Wij raden het dan ook aan om het product zo goed mogelijk in te pakken.

Retouradres
Ons retouradres is:

Loungeset-webshop.nl
De Schepperstraat 2a
9285 PH Buitenpost (Friesland)

Vergeet je niet een volledig ingevuld retourformulier toe te voegen? Het kan zo zijn dat het niet lukt om een product via een reguliere pakketdienst te vervoeren. Neem dan even contact met ons op (0511 700227). Wij kunnen dan in overleg proberen tot een oplossing te komen.

Kosten retourneren
Als je je artikel retourneert en het aan onze voorwaarden voldoet, dan storten wij het aankoopbedrag terug. Als je de gehele bestelling retour stuurt, betalen wij ook de verzendkosten (voor de heenzending, niet de retourzending) terug. Dit doen wij zo snel mogelijk, uiterlijk 30 dagen na het moment van ontbinding. Dit is het moment waarop je het product retourneert, of aangeeft te gaan retourneren. Wij betalen jou terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee jij ons hebt betaald. 
De retourkosten zijn voor eigen rekening.

Terugbetaaltermijn
We betalen je zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding terug. We wachten tot we de geretourneerde producten hebben ontvangen zodat we het artikel kunnen controleren op volledigheid en schade of dat wordt aangetoond dat de geretourneerde producten zijn verzonden.

Let op!
Jij bent bij het retourneren verantwoordelijk voor het pakket en draagt dus het risico. Wij raden dan ook aan om het product zo goed mogelijk in te pakken. Zorg ervoor dat er op de originele verpakking van het product niet wordt geschreven of geplakt. Als een product meer is gebruikt dan nodig is om de aard, kenmerken en/of werking te beoordelen mogen wij waardevermindering aan jou doorberekenen. Wij beargumenteren in dat geval waarom door gebruik van het artikel wij het voor minder geld kunnen verkopen. Dit kan oplopen tot 100%.

Wij raden aan om ons retourformulier in te vullen en mee te sturen. Download hier het retourformulier voor het retourneren (nieuw tabblad). Vermeld altijd jouw NAW-gegevens en het betreffende bestel- en artikelnummer. 

De kosten die je maakt voor het retourneren van jouw bestelling aan ons (dus de retourkosten) zijn voor eigen rekening en worden verrekend met het terug te betalen bedrag.

Met het toepassen van het herroepingsrecht vervalt de eventuele betaalverplichting niet! Je zult dus wel binnen de gestelde termijn moeten betalen. Is door de retour in onze administratie een tegoed ontstaan en heb je met iDeal betaald? Dan storten wij dit meteen terug. 

Wij hebben het liefst dat je even van tevoren met ons overlegd, zodat wij het retourneren in de goede banen kunnen leiden. Bel 0511 700227 of stuur een e-mail naar info@bewonen.nl.

Gebruik van het modelformulier
Naast ons retourformulier kun je ook het modelformulier voor herroeping gebruiken. Zorg er voor dat je binnen 30 dagen de retour bij ons meldt. Daarna heb je nogmaals 14 dagen om de producten terug te sturen.

Garantie

Artikel defect ontvangen
Het komt bijna niet voor, maar als het voorkomt is het heel vervelend: je hebt een defect artikel ontvangen. Vervelend! Meld je klacht zo snel mogelijk (uiterlijk binnen 48 uur) telefonisch (0511 700227) of stuur een e-mail naar info@bewonen.nl). Dan zorgen wij voor een zo snel mogelijke oplossing. Als het mogelijk is, ruilen we het defecte artikel direct om.

Klacht of defect binnen garantie
Wij hebben te maken hebben met verschillende fabrikanten en leveranciers. We kunnen dus logischerwijs geen eenduidig garantietermijn opstellen. Meld je een artikelklacht, dan kijken we of de garantiebepalingen, zoals omschreven in de algemene voorwaarden, op jouw persoonlijke situatie van toepassing zijn. Als de klacht gegrond is, komen alle kosten (inclusief voorrij- en/of verzendkosten) binnen de garantietermijn voor rekening van Loungeset-webshop.nl.

Mail ons jouw klacht of defect zo snel mogelijk voor een snelle afhandeling. In deze mail ontvangen wij graag een overzicht van jouw klacht en jouw contactgegevens. Wanneer er sprak is van een defect, voeg hier dan foto’s van bij. Vergeet niet je bestelnummer te vermelden.

Hierbij is de wettelijke garantie van toepassing. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat jij er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Klacht of defect buiten garantie
Ook na afloop van de (fabrieks)garantietermijn kun jij met een gegronde klacht bij ons terecht. Kun je redelijkerwijs verwachten dat een artikel na een bepaalde periode en bij normaal gebruik nog goed zou moeten functioneren? En is het gebrek aan het product buiten jouw schuld om ontstaan? Dan zullen wij het artikel (laten) repareren of vervangen. In alle gevallen bewaken wij de snelle afhandeling van de klacht.

Soms is het redelijk om een deel van de kosten zelf te betalen. Bijvoorbeeld als je het product een lange tijd op een normale manier hebt kunnen gebruiken en je dit door de reparatie langer kunt gebruiken. Of je hebt een product al lange tijd gebruikt en je krijgt een nieuw product. Als het redelijk is om een deel van de kosten door te berekenen, dan informeren we jou hier vooraf over.

Defect of schade melden?
Neem zo snel mogelijk contact met ons op door te bellen naar 0511 700227 of stuur een e-mail naar info@bewonen.nl.

Wij maken gebruik van cookies om jouw ervaring op onze website te verbeteren. Verberg deze melding